Så driver du affären med berättelser
Utan kunder, samarbetsparters och talanger som delar stories om er verksamhet finns ni inte. Därför är storytelling ett verktyg som i högsta grad påverkar affären och varumärket i vår digitala, uppkopplade värld.
Utan stories finns du inte.
Så här kan du påverka affären, varumärket och talangerna med Storytelling i vår digitala, uppkopplade värld.
Trender och förändrade beteenden
Det digitaliserade samhället har påverkat våra beteenden och köpresan. Vi går igenom vilka (företag och individer) som lyckats i den digitala eran och hur köpresan ser ut idag. Vi undersöker även Story Storms och andra trender på frammarsch.
Vår längtan efter äkthet
Autenticitet, transparens, ett starkt Varför och en lyhörd dialog är grundpelare i modern kommunikation och Storytelling. Men hur gör man? Vilka kan jag inspireras av tills jag själv hittat min (och verksamhetens) unika röst?
Berör med dramaturgi
Den dramaturgiska kurvan hjälper oss att göra våra stories levande. Under den här delen får du lära dig grunderna i dramaturgin – mycket användbart om du själv vill skapa – eller köpa in berättelser i form av film, podd, texter eller bilder. Du får även möjlighet att kliva upp på scenen för att få återkoppling på dina egna stories.
Konsten att förtjäna en tribe
En tribe består av kunder, samarbetspartner och talanger som älskar ert varumärke (eller era ledare) delar stories om er och kommenterar de inlägg som ni delar. Men det krävs en strategi, ett uthålligt arbete (och passion!) för att förtjäna lojala följare.
Bli hjälte på hemmaplan
Nu har du sett kraften i storytelling och hur det kan lyfta ert varumärke och er försäljning. Nu tar vardagen vid. Hur gör du för att engagera ledningsgrupp och kollegor? Det belyser vi innan det är dags att runda av.
Ulrika Nybäck är inspirationsföreläsare och expert på strategisk kommunikation och Storytelling. Hon arbetar som rådgivare i näringslivet, föreläser samt driver kommunikationsbyrån Stockholm Creative Partner.
”När ledare och verksamheter beskriver sin riktning, passion och vision – och gör dem levande genom storytelling – då kommer de kunder och talanger som delar era värderingar att hitta er.”
Om du vill smygstarta ditt arbete med modern Storytelling:
följ Ulrika Nybäck på Youtube: goo.gl/Iif8Sp