Lunchevent // Sociala medier för företagare –  skapa försäljning med din marknadsföring som konverterar följare till kunder

Lunchevent // Sociala medier för företagare –  skapa försäljning med din marknadsföring som konverterar följare till kunder

Välkommen till en lunch där vi pratar sociala medier, vad trendar 2024 och hur bör du som företag tänka om innehåll och val av kanal. Felicia delar med sig av strategier och tips för att lyckas.

Välkommen till en lunch med Marknadsföreningen. Under lunchen kommer Felicia Mannström från Orgniz Socials dela med sig av sina bästa strategier och tips för hur du skapar innehåll i sociala medier som attraherar nya kunder. Sociala medier är idag så mycket mer än att bara dela ett inlägg här och där för att hålla dina kanaler vid liv – det är en potentiell källa till oändligt många nya kunder.

Felicia delar med sig av strategiska principer för att lyckas men också praktiska tips för hur du skapar riktigt bra innehåll om och om igen.  Hon berör frågor som hur aktiv dina kanaler bör vara, vilket innehåll som funkar och vilka man bör undvika om man vill lyckas. Rörligt med film eller bilder, korta / längre texter.

Hon ger också en inblick och trendspaning, vilka sociala kanaler som är aktuella 2024. Bör man som företag finnas i alla kanaler eller hur ska man tänka i det utbud som finns   –  Youtube, Tiktok, Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat osv.

Felicia Mannström är marknadsföringskonsult som driver Orgniz Socials, en modern marknadsföringsbyrå som fokuserar på att hjälpa företag att verkligen förstå marknaden och sin målgrupp för att kunna skapa riktigt bra innehåll som konverterar följare till kunder.

Vill du ta din marknadsföring på sociala medier till nästa nivå vill du inte missa denna lunch!