Marknadsföreningen Gotland utser årligen Årets Marknadsförare som får ta emot den ärofyllda Guldtackan.
2023 års vinnare heter Coop Gotland som får ta emot priset med motiveringen:
”Många pratar om hållbarhet men Coop Gotland gör orden till handling. I samarbete med lokala företagare och producenter utmanar de branschen att prova nya vägar. Genom en egen konsekvent linje och med mycket humor i marknadsföringen har man också fått uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Det är Coop men inte som andra, en storspelare med lokal prägel som lyfter sig själva och Gotland.”
Kriterier till priset
”Guldtackan” delas ut till en lokal verksamhet som på ett inspirerande, målmedvetet och personligt sätt har nyttjat sina resurser för att bygga sitt eget och därmed Gotlands varumärke starkare.
Hjälp oss att utse årets vinnare – maila ditt förslag till info@mfgotland.se
Hur vinnaren väljs ut
Juryn består av Marknadsföreningens styrelse som träffas i september för att summera de nomineringar som kommit in och noggrant välja ut de tre som bäst passar kriterierna för priset. Syftet med priset Årets marknadsförare är att uppmärksamma framgångsrikt marknadsföringsarbete som kan inspirera andra. Stor som liten kreativ insats kan belönas, som lett till framgång för vinnaren.