Marknadsföreningen Gotland utser årligen Årets Marknadsförare som får ta emot den ärofyllda Guldtackan.
2022 års vinnare heter Horisont – Gotlands nyhetsmagasin som får ta emot priset med motiveringen:
”Envist, uthålligt och nyfiket ger de en tredimensionell bild av Gotland, bortom reklamens solnedgångar, raukar och badparadis. Bortom evenemang, festivaler och stockholmsveckor. Och ju mer alla lär känna vår ö på djupet, och vad som får den att ticka, desto större är chansen att fler kan ta beslutet att flytta hit och leva livet. Man flyttar ju helst till en plats man känner, eller hur?”
Kriterier till priset
”Guldtackan” delas ut till en lokal verksamhet som på ett inspirerande, målmedvetet och personligt sätt har nyttjat sina resurser för att bygga sitt eget och därmed Gotlands varumärke starkare.
Hjälp oss att utse årets vinnare – maila ditt förslag till info@mfgotland.se
Hur vinnaren väljs ut
Juryn består av Marknadsföreningens styrelse som träffas i september för att summera de nomineringar som kommit in och noggrant välja ut de tre som bäst passar kriterierna för priset. Syftet med priset Årets marknadsförare är att uppmärksamma framgångsrikt marknadsföringsarbete som kan inspirera andra. Stor som liten kreativ insats kan belönas, som lett till framgång för vinnaren.